مزایای داشتن باشگاه مشتریان

بدون شک شما هم مزایای داشتن باشگاه مشتریان را از کسب و کارهای موفق شنیده‌اید که مشتاق آشنایی بیشتر با این ساز و کار هستید. با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، استفاده از روش‌های متنوع آنلاین افزایش پیدا کرده است. باشگاه مشتریان نیز در این میان با ارائه نتایج بسیار درخشان، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در میان مشاغل گوناگون محسوب می‌شود. البته باشگاه مشتریان مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

مزایای باشگاه مشتریان

حفظ ارتباط با مشتریان

مهمترین مزیت باشگاه مشتریان، ایجاد یک پل ارتباطی موثر و مستحکم با خریداران شما است. حتی در برخی مواقع ممکن است افرادی به فروشگاه شما مراجعه کنند، اما در نگاه اول عضو خریداران شما نشوند. در اینجا اهمیت وجود باشگاه مشتریان حرفه‌ای به چشم می‌آید و با ارائه پیشنهادات جذاب، مشتریان بالقوه را به خریداران دائمی و وفادار شما تبدیل می‌کند. تبلیغات، راه ارتباطی مونولوگ یا یک طرفه از جانب شما به سمت مشتریان است، اما با راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان خوب و کارآمد، امکان ایجاد ارتباطی دوسویه فراهم می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نظرات و انتقادات آن‌ها، برای آینده برنامه ریزی کنید. بدین شکل است که افراد متوجه اهمیت آن‌ها برای کسب و کار شما می‌شوند و حس رضایتمندی درونشان پدید می‌آید.

کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد

بازاریابی، تبلیغات و نیروی انسانی سه مورد از مهمترین و پرهزینه‌ترین بخش‌های هر شغلی هستند. حالا موقعیتی را تصور کنید که با استفاده از آن بتوانید هزینه تبلیغات و استخدام نیروی جدید را به حداقل برسانید، حتماً این شکل از مدیریت کسب و کار برای شما هم مانند دیگر مشاغل، سودآور است. در حقیقت یکی از مزایای داشتن باشگاه مشتریان ایجاد یک سلسله تبلیغات دهان به دهان از طریق مشتریان وفادار برای شما خواهد بود. با به کارگیری گزینه‌های مختلف باشگاه مشتریان، اعضا ترغیب به معرفی شما به دوستان و آشنایانشان خواهند شد. مثلاً با ارائه تخفیفات برای افرادی که شما را به دیگران معرفی می‌کنند یا سیستم کش بک، مشتریان جدید و رایگانی به سوی شما خواهند آمد. از طرفی دیگر به دلیل وجود بخش‌های نظرسنجی و ارائه آمارهای تحلیلی در باشگاه مشتریان، دیگر نیازی به استخدام افرادی برای انجام این کار نیست.

فواید داشتن باشگاه مشتریان

کسب اطلاعات مفید

اگر شما جزو دسته مدیران حرفه‌ای کسب و کارها باشید، حتماً از اهمیت برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای مشاغل در حوزه‌ها‌ی مختلف کاری آگاه هستید. مشتریان زمانی عاشق کسب و کار شما خواهند شد که تجربه برخورد آن‌ها با شما متناسب با نیازها، علائق، توان مالی و وضعیت فرهنگیشان باشد. یکی دیگر از مزایای داشتن باشگاه مشتریان در اینجا اهمیت پیدا می‌کند.از مشتریان بخواهید تا نظراتشان را با شما در بخش‌های مختلف مانند فرم ثبت‌نام و  پرسشنامه خدمات پس از خرید، در میان بگذارند. بدین صورت یک جامعه آماری کامل و دقیق برای تحلیل و برنامه‌ریزی خواهید داشت.

ایجاد رضایتمندی

مشتریانی به شما باز خواهند گشت که از خرید یا استفاده از خدمات ارائه شده توسط تیم شما، رضایت داشته باشند. فایده باشگاه مشتریان این است که از طریق بخش‌های مختلف آن می‌توانید تخفیفات و بسته‌های متنوعی را ارائه کنید که موجب ایجاد رضایتمندی در مشتریان است. البته داشتن تخفیفات به تنهایی باعث ایجاد رضایت نمی‌شود. مشتری باید بتواند خدمات و اهمیت خودش را درک کند و ارتباطی مفید بین شما و او ایجاد گردد. روش‌های تخفیفی  مانند دادن هدایا در مناسبت‌های گوناگون است. حتی شما می‌توانید شرایطی را فراهم کنید که قدردانی شما از خرید مشتری را به او نشان دهد، مثلاً برای آن‌ها یک هدیه کوچک در بسته‌ خریدشان قرار دهید. ارائه اولیه محصولات جدید به اعضای باشگاه مشتریان نیز موجب شکل‌گیری احساس رضایتمندی و قدرت در مشتریان می‌شود.

باشگاه مشتریان مقرون به صرفه

راه اندازی باشگاه مشتریان یک هدف دست یافتنی نیست، بلکه شما باید در طی زمان و با تحلیل آمارهای مختلف روز به روز در جهت بهبود این سیستم تلاش کنید. با داشتن باشگاه مشتریان شما سیستم آماری، سیستم نیروی انسانی کمتر، هزینه تبلیغات کمتر و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت. برای همین است که ایجاد باشگاه مشتریان در دسته اقدامات لازم برای هر کسب و کاری شناخته می‌شود. هرچند که شاید در ابتدا کاری هزینه بر و گران قیمت محسوب شود، اما با توجه به مزایای داشتن باشگاه مشتریان که در یک پکیج به شما ارائه می‌شود، این هزینه واقعاً مقرون به صرفه است.

مزایای داشتن باشگاه مشتریان

مزایای باشگاه مشتریان در حوزه‌های کاری مختلف

همه مشاغل می‌توانند از مزایای داشتن باشگاه مشتریان بهره‌مند شوند. از شرکت‌های ارائه کننده خدمات گرفته تا فروشگاه‌های لباس، کفش، بدلیجات و حتی شرکت‌های هواپیمایی یا ارائه دهنده خدمات هتل، فروشگاه‌های مواد غذایی و آنلاین، همگی رشد چشم‌گیری را با راه‌اندازی باشگاه مشتریان تجربه خواهند کرد. داشتن چنین ساز و کاری در حقیقت مانند پرداخت یک هزینه و داشتن چندین مزیت و خدمات مهم به‌صورت یک‌جا است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت رایگان، با مشاوران باشگاه مشتریان سامان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

ایجاد باشگاه مشتریان چه مزیت‌هایی برای کسب و کارم دارد؟

مزایای زیادی مانند افزایش فروش_ کاهش هزینه‌ها_ عملکردی مقرون به صرفه_ ایجاد ارتباط با مشتریان_ کسب اطلاعات مفید و افزایش درآمد.

داشتن باشگاه مشتریان چگونه در برنامه‌ریزی بهتر برای کسب و کارها موثر است؟

سیستم‌های نظرسنجی و تحلیل آمارها، برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت موثر هستند.

چه کسب و کارهایی می‌توانند از باشگاه مشتریان استفاده کنند؟

همه کسب و کارهای محلی و کوچک و فروشگاه‌های بزرگ، می‌توانند از این باشگاه‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا