فواید باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی

در دنیای پر رقابت صنعت گردشگری، آژانس‌­های مسافرتی بهتر است برای ایجاد تمایز، حفظ مشتریان و افزایش فروش، باشگاه مشتریان خود را راه‌اندازی کنند. این باشگاه، به مسافران وفادار مزایایی را ارائه می‌­دهد که می‌­تواند شامل تخفیف‌­ها، امتیازات، آفرهای ویژه و… باشد.

باشگاه مشتریان آژانس مسافرتی

مزایای استفاده از باشگاه مشتریان

راه­‌اندازی باشگاه مشتریان برای آژانس­‌های مسافرتی مزایای زیادی دارد که برخی از مهم‌­ترین آن‌­ها به شرح زیر است:

ارتقاء وفاداری مشتریان

باشگاه مشتریان به آژانس­‌های مسافرتی کمک می‌­کند تا مشتریان وفادار خود را حفظ کنند. با ارائه‌ی خدمات باکیفیت و انتقال حس ارزشمندی به مسافران خود، مشتریان میزان رضایت‌مندی بیشتری خواهند داشت و احتمال این‌که دوباره از خدمات آژانس شما استفاده کنند افزایش می‌یابد. 

افزایش فروش

راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان میزان فروش آژانس‌های مسافرتی را افزایش می‌دهد. آژانس‌­های گردشگری با استفاده از باشگاه مشتریان خود می‌توانند مزایا و پاداش‌هایی برای خرید دوباره‌ی مسافران در نظر بگیرند­ و کمپین‌های تبلیغاتی و آفرهای ویژه‌ی خود را به آن‌ها اطلاع دهند. بدین ترتیب، مشتریان زیادی برای استفاده از مزایا و خدمات ویژه جذب می‌شوند و آن را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد؛ این امر منجر به جلب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش خواهد می‌شود.

جمع آوری اطلاعات

اطلاعات و مشخصات هر مسافر می‌­تواند برای یک آژانس­ تبدیل به یک پایگاه داده شود که آن‌­ها در باشگاه مشتریان خود جمع‌­آوری کنند. اطلاعاتی چون سفرهای داخلی یا خارجی، مشخصات فردی مسافر، تعداد سفرها، نیازها و اولویت‌­های فرد و… می‌توانند به صورت طبقه­‌بندی شده، ذخیره شوند و برای بهبود خدمات، بازاریابی و کمپین‌­های تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین به کمک این اطلاعات می‌­توان پیشنهادات آژانس را به صورت شخصی‌­سازی شده به مشتریان ارائه کرد.

مزایای استفاده از باشگاه مشتریان

تمایز با رقبا

اکنون که آژانس­‌های گردشگری سیر رقابتی سنگینی را با یکدیگر پشت سر می‌­گذارند، داشتن یک باشگاه مشتریان می‌­تواند مزیت رقابتی ایجاد کند. دریافت مزایا، پاداش و تخفیفات ممکن است هر مسافری را برای خرید و استفاده از خدمات آژانس ترغیب کند و نقطه­‌ی تمایز آن آژانس مسافرتی با دیگر رقبا باشد.

توسعه ی برند

راه اندازی یک باشگاه مشتریان موفق به آژانس گردشگری کمک کرده تا برند خود را به افراد بیشتری معرفی کند. همچنین مشتریان با دریافت مزایا و پاداش‌­های جذاب، آژانس را به دیگران نیز معرفی می‌کنند که این باعث جذب مشتریان جدید و توسعه‌­ی برند در میان افراد بیشتری می‌­شود.

راه اندازی یک باشگاه مشتریان

برای راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان موفق، باید نکات مهمی را مدنظر قرار داد که به شرح زیر است:

مشخص کردن هدف

باید هدف خود را از راه‌­اندازی یک باشگاه مشتریان مشخص کنید. به دنبال ارتباط موثر با مشتریان خود هستید؟ برای جذب مخاطبان جدید تلاش می‌­کنید؟ قصد دارید مشتریان خود را به مشتری وفادار تبدیل کنید؟ یا برای بهبود و توسعه‌­ی کسب و کار خود قصد دارید تا با استفاده از باشگاه مشتریان اطلاعات جمع‌­آوری کنید؟

تعیین مزایا

مزایایی که قرار است برای مشتریان خود در نظر بگیرید را تعیین کنید. این پاداش­‌ها می‌­تواند شامل کد تخفیف، هدیه، خدمات رایگان و… باشد.

برنامه­ ی جذب مشتری

برنامه­‌ی بازاریابی یا کمپین‌­های تبلیغاتی خود را مشخص کنید. برای این‌­کار می‌­توانید از روش­‌های مختلف تبلیغات استفاده کرده و مشتریان بیشتری را برای برند خود جذب کنید.

جذب مشتری در باشگاه مشتریان

تعیین بودجه

برای راه­‌اندازی و بکارگیری باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی خود باید بودجه­‌ای را در نظر بگیرید. هزینه‌­ی مدیریت و نگهداری باشگاه مشتریان و هزینه­‌ی تبلیغات از جمله مواردی هستند که در بودجه­‌ی مدنظر باید لحاظ شوند.

پاداش­ ها و مزایای مشتریان

با داشتن باشگاه مشتریان آژانس مسافرتی باید برای مشتریان وفادار خود پاداش‌­هایی در نظر بگیرید تا منجر به حس بهتر و جلب اعتماد آن‌­ها به برند شما شود. مزایای باشگاه مشتریان باید جذاب و ارزشمند باشد تا مشتریان برای دریافت خدمات و خرید ترغیب شوند. مزایایی که می‌­توان در باشگاه مشتریان آژانس مسافرتی ارائه داد به این صورت هستند:

  • تخفیف­ ها و پیشنهادات ویژه

یکی از رایج‌­ترین مزایای باشگاه مشتریان، ارائه­‌ی تخفیف و پیشنهادات خاص به مشتریان است. می‌­توانید این تخفیف‌­ها را روی خدمات آژانس خود لحاظ کنید. ارائه­‌ی بلیط‌­های پرواز چارتری، هتل، تور و سایر خدمات گردشگری از جمله مواردی هستند که می‌­توان برای آن­‌ها تخفیف قائل شد و پیشنهادات خاص را برای مشتریان ویژه‌­ی خود در نظر گرفت.

  • امتیاز

برخی از آژانس­های مسافرتی برای مسافران خود امتیازاتی در نظر می‌­گیرند. منطبق با سفر و خدماتی که مسافران دریافت می‌­کنند می‌­توان اطلاعات آن را جمع‌­آوری کرده و یک کارت یا کد مخصوص به مشتری را صادر کنید. با داشتن این کارت مسافر شما می‌­تواند امتیاز خود را در مدت زمانی مشخص ذخیره کرده و آن را یا به صورت پول نقد یا تخفیف خدمات، دریافت کند.

  • هدایا و جوایز

می‌­توانید برای مشتریان خود سیستمی طراحی کنید که بتوانند در ازای خرید، امتیازاتی دریافت کنند و پس از دریافت امتیاز، امکان دریافت هدایا و جوایز ارزشمند داشته باشند. این هدایا می‌­تواند سفر رایگان، بلیط رایگان، تور گردشگری رایگان و سایر خدمات باشد که هر شخص منطبق با امتیازی که دارد از این جوایز بهره­‌مند خواهد شد.

هم­چنین این نکته را در نظر بگیرید که باید مزایا و پاداش­‌ها را طبق اصول و بودجه‌­ی خود برنامه ریزی کرده و در راستای هدف کسب و کارتان آن­‌ها را ارائه کنید.

باشگاه مشتریان برای آژانس گردشگری

باشگاه مشتریان آژانس مسافرتی، سرمایه­ ای ارزشمند

صنعت گردشگری یکی از صنایع پر رقابت در جهان است که راه‌­اندازی باشگاه مشتریان می‌­تواند سرمایه­‌ای ارزشمند برای آژانس‌­های مسافرتی باشد و وجه تمایز آن­‌ها با سایر رقبا محسوب شود. با ارائه­‌ی مزایای مسافرتی ارزشمند به مشتریان، می‌­توانید وفاداری آن‌­ها را ارتقاء دهید و برای توسعه­‌ی برند خود در بازار گردشگری تلاش کنید. برای دریافت مشاوره­‌ی رایگان در حوزه­‌ی باشگاه مشتریان و کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانید با کارشناسان باشگاه مشتریان سامان در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول:

استفاده از باشگاه مشتریان برای آژانس‌های مسافرتی چه مزایایی دارد؟

ارتقاء وفاداری مشتریان، افزایش فروش، جمع آوری اطلاعات، تمایز با رقبا و توسعه ی برند

چه نکاتی را در راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان باید در نظر گرفت؟

مشخص کردن هدف، تعیین مزایا، برنامه­‌ی جذب مشتری و تعیین بودجه

چه پاداش‌ها و مزایایی برای مشتریان باید در نظر گرفت؟

تخفیف­‌ها و پیشنهادات ویژه، امتیاز، هدایا و جوایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا