سالنهای زیبایی یکی از مشاغلی است که داشتن مشتریان ثابت برای آن اهمیت بسیار بالایی دارد. مشتریان سالنهای زیبایی همواره به خدمات این مجموعهها احتیاج دارند و در صورتی که خدمات مناسبی به آنها ارائه شود، برای موارد بعد نیز به همان سالن مراجعه خواهند کرد. برای اینکه سالنهای زیبایی بتوانند مشتریان خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی نیز بدست بیاورند، راهکارهای متعددی را میتوان به کار گرفت؛ اما موثرترین روش ساخت باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.
1. رقابت بالا میان سالن های زیبایی
سالن زیبایی یکی از مشاغل پرطرفدار برای بانوان بوده که میزان رقابت در آن روز به روز در حال افزایش است. رد سالهای اخیر تعداد سالنهای زیبایی در سرتاسر کشور افزایش یافته و این موضوع جذب مشتریان برای این مشاغل را به امری دشوار تبدیل کرده است.
در این فضای رقابتی، تنها مجموعههایی میتوانند در مسیر رشد و ارتقا حرکت کنند که خدماتی منحصر به فرد را به مشتریان خود ارائه دهند. در طول روز ممکن است مشتریان بسیاری به یک سالن زیبایی مراجعه کنند؛ اما موضوع مهم آن است که باید این افراد را مجاب کرد تا برای دفعات بعد نیز به سالن زیبایی شما باز گردند.
طبیعتا اولین راه موثر برای محقق شدن این هدف، ارائه خدمات باکیفیت و جلب رضایت آنها است؛ اما در کنار این موضوع باید ارتباط خود با مشتریان را حفظ نموده و از این طریق سالن زیبایی خود را به انتخاب اول آنها تبدیل نمایید.
در این مرحله است که باشگاه مشتریان وارد عمل شده و با ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات از طریق پیامک، تخفیفات اختصاصی و … به بهترین شکل ارتباط وفادارانهای را با مشتریان ایجاد میکند.
2. ارائه تجربه ای جدید
بسیاری از سالنهای زیبایی تنها خدمات خود به مشتریان را به داخل فضای سالن محدود کرده و ضرورتی برای آنکه در بسترهای دیگر نیز با مشتریان خود ارتباط داشته باشند، احساس نمیکنند. این موضوع یک طرز فکر اشتباه و آسیبرسان برای سالنهای زیبایی و کسب و کارهای مشابه است.
در اینگونه کسب و کارها حفظ ارتباط با مشتریان و یادآوری مزیتهای کسب و کار خود به آنها حائز اهمیت بسیار زیادی بوده و میتواند در ایجاد وفاداری آنها نقشی کلیدی داشته باشد. باشگاه مشتریان سالن های زیبایی با شناخت دقیق نیازها و ترجیحات مشتریان، خدماتی شخصیسازی شده را برای مشتریان در نظر گرفته و تجربهای خاص را برای آنها رقم میزند.
3. مشتریان خود را فراموش نکنید
سالنهای زیبایی از آن دست مشاغلی است که همواره طیف گستردهای از مشتریان در بازههای زمانی مختلف به آن مراجعه میکنند. بسیاری از این مشتریان اولین بار است که تجربه استفاده از خدمات سالن زیبایی شما را استفاده میکنند.
در چنین شرایطی، حفظ ارتباط با این افراد و یادآوری خود به آنها حائز اهمیت فراوانی است. یک باشگاه مشتریان برای سالن زیبایی با ارسال متنهای تبلیغاتی هدفمند و تخصصی، اطلاعرسانی تخفیفات و هدایا و همچنین یادآوری دورهای از فراموش شدن نام شما در ذهن مخاطبان جلوگیری میکنند.
خدمات باشگاه مشتریان، به شکلی اصولی و مناسب، این پیغام را به مشتریان منتقل خواهند کرد که:(( ما شما را فراموش نکردهایم و همیشه در مجموعه ما جایگاه ویژهای خواهید داشت.))
4. برقراری تعامل با جامعه هدف
جذب مشتریان جدید نیز از اهمیت و جایگاه بسیار ویژهای برای سالنهای زیبایی برخوردار است. برای جذب مشتریان و ارتباط با آنها راهکارهای مختلفی را میتوان به کار گرفت که بسیاری از این روشها نیاز به صرف هزینه بالا و سپری شدن وقت زیاد دارند.
بهرهمندی از خدمات باشگاه مشتریان، روشی آسان و بسیار کابردی برای آن است که سالن زیبایی شما به مقصد اول مشتریان تبدیل شود. باشگاه مشتریان برای سالن زیبایی یک استراتژی هدفمند و دقیق داشته و از طرق مختلف میتواند نام شما را به افراد مرتبط و علاقهمندان معرفی کند.
5. فرصت شبکه سازی
در دنیای تجارت، کسب و کارها و مشاغل مختلفی از خدمات باشگاه مشتریان بهره میبرند. این موضوع موجب میشود تا یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ از مشتریان مختلف شکل بگیرد. در نهایت این موضوع فرصتی برای شبکهسازی میان کسب و کارها را ایجاد میکند.
به عنوان مثال میتوان بر اساس اطلاعات بدست آمده از مشتریان مختلف کسب و کارها، برای تمامی مشتریان خانمی که در شهر خاصی سکونت دارند، پیامک تبلیغاتی ارسال کرده و با ارائه تخفیف نظر آنها را جلب کرد.
6. ایجاد تجربه شخصی سازی شده برای مشتریان سالن زیبایی
با اطلاعاتی که در بستر باشگاه مشتریان از مشتریان و مراجعین سالن زیبایی به دست میآید، میتوان به شناختی مناسب از سلایق و نیازهای آنها دست پیدا کرد. بر این مبنای میتوان برای ایجاد خدمات اختصاصی برای هر کدام از مشتریان در باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی اقدام کرد.
این اطلاعات فرصت خوبی را فراهم میکند تا سالنهای زیبایی بتوانند بر اساس تعداد مراجعات مشتریان و میزان وفاداری آنها خدماتی اختصاصی را در نظر گرفته و از این طریق انگیزهای دوچندان را درمشتریان برای مراجعات بیشتر به ارمغان بیاورند.
7. افزایش درآمد سالن های زیبایی
یکی از بزرگترین و مهمترین مزایایی که باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی به ارمغان میآورد، کسب درآمد و فرصت توسعه برای اینگونه مجموعهها است. باشگاههای مشتریان با جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان پیشین، میتوانند در افزایش درآمد سالن زیبایی نقشی مهم داشته باشند.
افراد متخصص و مشاوران کارکشته باشگاه مشتریان با در نظر گرفتن خدمات اختصاصی برای هر کسب و کار، فرصتی را برای رشد و توسعه آنها به ارمغان میآورند که این موضوع در نهایت به پیشرفت و کسب درآمد بالا منتهی میشود.
8. مشتریان از اهمیت خود مطلع می شوند
سیستم باشگاه مشتریان، با اطلاع رسانی صادقانه و دقیق در زمینه میزان اعتبار مشتریان و اهمیت آنها برای سالنهای زیبایی، مشتریان را از اهمیتی که برای سالن زیبایی مربوطه دارند مطلع میکند.
برای این منظور روشهای مختلفی وجود دارد که کاربردیترین آن سیستم پیامکی حرفهای باشگاه مشتریان است. مشتری میتواند از طریق پیامک یا پنل کاربری خود، میزان اعتبار خود در باشگاه مشتریان را مشاهده کرده و تخفیفی مناسب را در مراجعات بعدی خود بدست بیاورد.
باشگاه مشتریان ؛ تحولی در کسب و کار سالن های زیبایی
یکی از دغدغههای مهم مالکان سالنهای زیبایی، داشتن مشتریان فراوان است. ساخت باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی یک راهکار بسیار مناسب برای توسعه اینگونه کسب و کارها و جذب و نگهداشت مشتریان برای مدتی طولانی است.
شما نیز میتوانید از خدمات تخصصی باشگاه مشتریان بهرهمند شوید. باشگاه مشتریان سامان بستری است که در این زمینه کسب و کار شما را همراهی کرده و فرصتی بسیار مناسب را برای رشد و ارتقا کسب و کارتان ایجاد میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.
سوالات متداول
آیا امکان شبکهسازی برای سالنهای زیبایی وجود دارد؟
بله، سالنهای زیبایی میتوانند به کمک باشگاههای مشتریان با کسب و کارهای مرتبط تعامل برقرار کرده و کسب درآمد کنند.
باشگاه مشتریان چه اهمیتی برای سالنهای زیبایی دارد؟
باشگاه مشتریان با جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی موجب کسب درآمد سالنهای زیبایی میشود.
باشگاههای مشتریان، چگونه با مشتریان سالنهای زیبایی ارتباط برقرار میکنند؟
آنها از طریق بررسی مشخصات مشتریان و به کمک پیامک و پنل کاربری اختصاصی با مشتریان ارتباط بقرار میکنند.