باشگاه مشتریان برای آنلاین شاپ ها

با گسترش شبکه‌های اینترنتی مانند اینستاگرام، مشاغل جدیدی مانند آنلاین شاپ‌ها به وجود آمدند. البته این فروشگاه‌ها محدود به اینستاگرام نیستند. در حقیقت هر فروشگاه سنتی که برای خودش در فضای اینترنت نیز بستری ایجاد کند، به نوعی آنلاین شاپ دارد. حتی برخی از برندها دو یا سه فروشگاه آنلاین راه انداخته‌اند. هر کسبی ‌که به دنبال پیشرفت و پیشی گرفتن از رقبا است، باید خودش را با امکانات جدید وفق دهد. استفاده از امکانات شاید هزینه و زمان بر باشد، اما نهایتا با ایجاد رضایت در مشتریان، موجب توسعه برند شما می‌گردد. طرز تفکر مشتریان قدیمی فروشگاه‌های سنتی با افرادی که مایل به خرید آنلاین هستند، متفاوت است. باشگاه مشتریان برای آنلاین شاپ‌ها نیز دقیقاً به همین دلیل توصیه می‌شود.

باشگاه مشتریان در انلاین شاپ

 ویژگی‌های اصلی آنلاین شاپ‌ها

کیفیت از آن دسته ویژگی‌هایی است که در هر نوع فروشگاه حضوری یا آنلاین موجب جلب نظر مشتریان می‌شود. هرچند کیفیت اهمیت زیادی دارد، اما بازاریابی از طریق باشگاه مشتریان می‌تواند تمام قواعد را به سود شما برهم زند. در باشگاه مشتریان برای آنلاین شاپ‌ها بهتر است که بسیار حساب شده گام بردارید. زیرا به صورت کلی مشتریان می‌توانند در فروشگاه شما محصولات یا خدمات به همراه توضیحات آن را ببینند. بنابراین شما از مرحله انتخاب محصول گذر می‌کنید. و حالا در مرحله متقاعد کردن مشتری برای خرید قرار دارید. در این بخش می‌توانید از عکس‌های بیشتر یا ویدیوها کمک بگیرید.

تاثیر نمایش تنوع در آنلاین شاپ‌ها

کسب‌و کارهای آنلاین یا سنتی باید شیوه‌ای را پیدا کنند که مشتری پس از انتخاب، اقدام به خرید از آن‌ها کند. نمایش تنوع یکی از مهم‌ترین این تکنیک‌ها است. یعنی شاید مشتریان در نگاه اول توجهی به تنوع رنگی یا شکل محصولات شما نداشته باشند. اما در باشگاه مشتریان برای آنلاین شاپ‌ها، با ارسال اعلان‌ها یا هر چیز دیگری می‌توانید به آن‌ها اطلاع از اخبار جدید اطلاع دهید.دومین موضوعی که تنوع در آن بسیار اثربخش است، شیوه‌های پرداختی هستند. پرداخت اقساط یا حالت رزرو را در باشگاه مشتریان خود فعال کنید.

ظاهر باشگاه مشتریان در آنلاین شاپ‌ها

شکل ظاهری وب سایت‌های فروش باید با دقت زیادی آماده شود. حدوداً ۵۰ درصد افراد در لحظه اول ورود به سایت و مشاهده شکل آن تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند. پس با نظر افراد متخصص و با توجه به محصولتان، رنگ و فونت مناسب انتخاب کنید. این موضوع مخصوصاً در بخش باشگاه مشتریان، باعث روشن شدن اهمیت مشتری نزد برند می‌شود.

نظرسنجی در آنلاین شاپ‌ها

مهم‌ترین کاربرد باشگاه مشتریان در آنلاین شاپ‌ها، امکان ارتباط دوسویه است. تقریبا تمام کسب و کارها بخش نظرسنجی و انتقادات و پیشنهادات دارند. اما اکثر آن‌ها از پتانسیل این بخش بی‌خبر هستند. آنلاین شاپ‌ها باید نظرات مشتریان را در فروشگاه خود اجرا و بر اساس انتقادات، اصلاحات لازم را انجام دهند. این کار باعث ایجاد ارتباطی دوسویه میان مشتری و برند است. پس از مدتی صمیمیت و احساس اهمیت در درون مشتری ایجاد می‌شود. نرم افزارهای CRM دقیقا چنین کاربردی دارند. حالا شما می‌توانید با خیالی آسوده او را دعوت به خرید از خودتان کنید.

جذب مشتریان با استفاده از باشگاه مشتریان در آنلاین شاپ‌ها

تعداد آنلاین شاپ‌ها بسیار زیاد است. بنابراین رقابت در این بازار دشوار بوده و سختی‌هایی دارد‌. تاثیر باشگاه مشتریان بر رضایت و وفاداری مشتریان در همین جا مشخص می‌شود‌. دسترسی آسان، سرعت بالا، فضای کاربری جذاب، کیفیت محصولات و عکس‌ها در باشگاه مشتریان برای اعضا تهیه می‌شود؛بنابراین آن‌ها شما را به دیگر نیز معرفی می‌کنند. هر عضو ثبت نامی می‌تواند عامل افزایش فروش شما شود. و این چرخه تا بی‌نهایت ادامه پیدا می‌کند. پس باید به مشتریان فعلی خود بهای زیادی داده و آن‌ها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

دسته‌بندی مشتریان

یکی از بهترین امکانات باشگاه مشتریان، امکان دسته‌بندی اعضا است. البته بهتر است که همه اعضا از یک سری امکانات دائمی و همگانی بهره‌مند شوند. این کار باعث احساس امید و رضایت در آن‌ها می‌شود. ولی امتیازاتی که برای افراد با تعداد خرید بالا، هزینه پرداختی بیشتر و … یکی از بهترین مشوق‌ها به وفاداری محسوب می‌شود.

باشگاه مشتریان در انلاین شاپ ها

هدایای ویژه در باشگاه مشتریان آنلاین شاپ‌ها

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که ارائه تخفیفات یا هدایای بیش از اندازه نه تنها سودآور نیست، بلکه ممکن است باعث ایجاد ضرر نیست شود. اما می‌توانید در مناسبت‌های مختلف با ارسال پیامک آن‌ها را از هدایای خرید یا معرفی مطلع کنید. حتی برخی از برندها در سبد خرید آنلاین شاپ خود اشانتیون‌هایی قرار می‌دهند. هدایا همچنین می‌تواند شامل ارسال رایگان نیز باشد.

نحوه تخفیف گذاری در هر آنلاین شاپ‌ها

ارائه تخفیف یکی از بهترین راه‌ها برای برای جذب مشتریان در هر قشری است. بهتر است که تخفیف‌ها را از طریق پیامک یا پنل باشگاه مشتریان در آنلاین شاپ‌ها به اطلاع مشتریان برسانید. همچنین می‌توانید در صفحه اول سایتتان و با تیتر درشت شروع تخفیفات را اعلام کنید. بیشتر مردم وقتی با تخفیفات بسیار عالی مواجه می‌شوند، حتی بدون توجه به نیازشان خرید می‌کنند‌.

ایجاد حس نیاز در مشتریان

و اینکه مشتریان در غیر اوقات تخفیف نیز به باشگاه مشتریان در آنلاین شاپ شما مراجعه کنند، باید احساس کنجکاوی در آن‌ها ایجاد کنید. یعنی مشتری مشتاق باشد که پنل کاربری خود را چک کند. این موضوع با ارائه تخفیفات متفاوت است. مثلاً می‌توانید جوایز پنهانی مانند بن خرید را برای جذب در این بخش انتخاب کنید.

اپلیکیشن باشگاه مشتریان در آنلاین‌شاپ‌ ها

فروش ۲۴ ساعته جز با راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای آنلاین‌شاپ‌ها برای کسب و کارهای جدید یا سنتی، ممکن نیست. مشتریان نسل جدید انتظاراتی فراتر از کیفیت دارند. برای آن‌ها ایجاد حس صمیمیت و اعتماد بسیار مهم است. باید بتوانید احساس رضایت و خشنودی از خرید از محصولاتتان را در مشتریان ایجاد کنید. این کار باعث ایجاد وفاداری در مشتریان می‌شود. مشتریان وفادار بر اساس روابط دوسویه با شما، باعث گسترش کسب و کارتان می‌شوند. بخش‌های مختلف باشگاه وفاداری، هر کدام با هدف ویژه‌ای تشکیل می‌شوند. تمام هدف شما ایجاد ارتباط موفق با مشتریان یا ارائه تخفیفات نیست. بلکه باید بتوانید مشتریان فعلی را حفظ و افراد جدیدی نیز جذب کنید. این دو هدف است که در نهایت باعث افزایش فروش و اعتبار برند شما می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان باشگاه مشتریان سامان تماس بگیرید.

سوالات متداول:

اصلی‌ترین ویژگی باشگاه مشتریان در آنلاین شاپ‌ها چیست؟

مشتریان شما از مرحله انتخاب محصول گذر کرده‌اند و حالا باید کاری کنید که به خرید متقاعد شوند.

چرا نظرسنجی در آنلاین شاپ‌ها مهم است؟

چون انتقادات و پیشنهادات مشتریان کاربردی هستند و استفاده از آنها باعث آگاهی از اهمیت آن نزد شما می‌شود.

چگونه باشگاه مشتریان باعث جذب مشتریان در آنلاین شاپ‌ها می‌شود؟

دسترسی آسان، سرعت بالا، فضای کاربری جذاب، کیفیت محصولات و عکس‌ها در باشگاه مشتریان برای اعضا است، بنابراین رضایت آن‌ها بالا می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا