بهترین روش ها برای جذب مشتریان ثابت

رقابت بین کسب و کارها از گذشته تا الان همیشه بسیار داغ و پراهمیت بوده است. اکثر مشاغل برای پیشی گرفتن در حوزه کاریشان از تبلیغات استفاده می‌کنند. اما این شیوه افزایش فروش و جذب مشتریان بسیار پرهزینه و پرریسک است. بنابراین بهترین روش ها برای جذب مشتریان ثابت چیست؟ چگونه می‌توان مشاغل کوچک و بزرگ بدون پرداخت هزینه‌های گزاف به موفقیت رسید؟

بهترین روش ها برای جذب مشتریان ثابت

ارتباط با مشتریان قدیمی

معمولاً بالای ۵۰ درصد از مشتریان قدیمی در آینده از شما خرید خواهند کرد. پس بهترین راه حل این است که به نوعی خودتان را مجدداً به مشتریان قدیمی نشان دهید. برای این کار نیازی نیست که شرایط سختی را برای خودتان به وجود بیاورید. بلکه باید با ایجاد ساز و کار ارسال پیامک یا ایمیل، اهمیت آن‌ها را برای خودتان نشان دهید. این پیامک‌ها می‌تواند شامل کدهای تخفیف یا پیشنهادهای ویژه‌ای باشد. جذب مشتریان وفادار کم هزینه و پر سودترین تبلیغ برای هر برندی است.

ایجاد وبلاگ

با گسترش اینترنت ایجاد وبلاگ‌ها به اندازه اجاره مغازه اهمیت پیدا کرده است. تولید محتواهای حرفه‌ای و سئو شده به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی از طریق سرچ ابزارهای جستجو به دست آورید. زیرا افراد زمانی که قصد خرید کالایی را دارند، درباره ویژگی‌ها و قیمت آن به اینترنت رجوع می‌کنند. برای اینکه آمارهای پلاک شما بهبود داشته باشد می‌توانید از باشگاه مشتریان بخواهید تا به وبلاگ شما بپیوندند. همچنین می‌توانید از بازدیدکنندگان وب سایتتان بخواهید تا عضو باشگاه مشتریان شما شوند. این‌گونه می‌توانند از تخفیف‌های ویژه استفاده کنند.

بررسی نیاز مشتریان

یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتریان ثابت، بررسی نیازهای آن ها است. این کار نیاز به تحلیل و بررسی دقیق آمارها در بخش‌های مختلف فروشگاه شما دارد. زمانی که با بررسی آمار و تحلیل‌ نظرات در باشگاه مشتریان سعی در بهبود برندتان داشته باشید، بدون شک نتیجه عالی خواهد داشت. هر اندازه که خدمات و محصولات ارائه شما مطابق با فرهنگ و سن و نیازهای مشتریان باشد، فروش شما نیز با افزایش مواجه خواهد شد.

به کارگیری افراد حرفه‌ای

برای داشتن برندی موفق و مشتریان ثابتی جذب کسب و کار شما شوند، نیازی نیست که هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. کافی است با همکاری با افراد حرفه‌ای و ایجاد یک باشگاه مشتریان، تحلیل‌های مورد نظر، آمارها و تمام آن‌چه که برای پیشرفت نیاز دارید را به صورت یکجا تهیه کنید. در این نقطه بهتر است از افراد و متخصص کمک بگیرید.

جذب مشتریان ثابت

 ایجاد جشنواره‌ها و ارسال کدهای تخفیف

کدهای تخفیف و جشنواره‌های ویژه ارسال همیشه جزو بهترین روش‌های جذب مشتریان ثابت برای برندها بوده‌اند. کافی است یک بار این روش را امتحان کنید. با ارائه کدهای تخفیف برای خریدهای دوم و سوم منتظر نتیجه‌های بی‌نظیر آن باشید. حتی می‌توانید به اعضای باشگاه مشتریان‌تان این وعده را بدهید که با معرفی شما به افراد جدید، شرایط قیمتی بهتری برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

 همکاری با رقبا

همکاری با رقبا شاید در ابتدا بسیار دور از ذهن و اشتباه به نظر برسد. اما مقصود از این روش، تحمل به کسانی است که مشتریان هدف شما را دارند. مثلاً باشگاه مشتریان فروشگاه لوازم خانگی، می‌تواند با یک فروشگاه تعمیر لوازم خانگی تعامل داشته باشد. این دو فروشگاه می‌توانند با ارائه تخفیف برای مشتریان طرف مقابل، مشتریان ثابتی نیز برای خودشان کسب کنند.

 برگزاری کارگاه‌های رایگان

کارگاه‌های رایگان و آموزشی یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای جذب مشتریان ثابت و جدید محسوب می‌شود. اصولاً مردم علاقه وافری به یادگیری مطالب رایگان نشان می‌دهند. این هنر شما است که بتوانید در این جلسات تصویر بسیار خوبی از خودتان ارائه دهید.

ارتباط مستقیم و دو طرفه با مشتریان

ارتباط مونولوگ و یک طرفه با مشتریان فایده چندانی ندارد. به عنوان مثال اگر دائماً به آن‌ها کد تخفیفی ارائه کنید، شاید باعث جذب و خرید مجددشان نشود. اما در باشگاه مشتریان امکان ایجاد یک ارتباط دو طرفه و آنلاین با آن‌ها وجود دارد. آنها می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خودشان را با شما در میان بگذارند. این کار باعث بهبود روند فعالیت شما خواهد شد.

بهترین روش ها برای جذب مشتریان ثابت

جذب مشتریان ثابت و وفادار

شاید حفظ مشتریان قدیمی از جذب مشتریان جدید نیز سودآور و مهم‌تر باشد. اما تبلیغات تنها راه انجام این کار نیست. دنیای کسب و کارها پیشرفت زیادی کرده است. هم اکنون شما می‌توانید با راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای، ارائه خدمات ویژه، ارتباط دو طرفه و تحویل آمارها و نظرات برند یا کسب و کارتان را گسترش دهید. همچنین امکان جذب مشتری ثابت نیز با استفاده از این روش‌ها وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه باشگاه مشتریان سامان در ارتباط باشید.

 سوالات متداول

روش‌های جذب مشتریان ثابت کدام هستند؟

باشگاه مشتریان که در آن ارائه خدمات و تخفیف‌های ویژه، برقراری ارتباط آنلاین و دوسویه، تحلیل آمارها و .. ممکن است.

چرا ایجاد ارتباط دو طرفه با مشتریان جدید و قدیمی مهم است؟

زیرا آنها با ارائه نظر و پیشنهادات و انتقادات خود باعث ایجاد تحلیل و در نتیجه برنامه‌ریزی بهتر برای کسب و کار شما می‌شود.

چرا بررسی نیاز مشتریان موجب جذب مشتریان ثابت می‌شود؟

مسلماً هر اندازه که محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما هماهنگی بیشتری با نیاز مشتریان داشته باشد، علاقمندی ان‌ها نیز بیشتر می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا