فواید باشگاه مشتریان برای مراکز خرید

میزان مراجعه مردم به مراکز خرید مهم‌ترین معیار سنجش موفقیت عملکرد آن است. در حقیقت با حضور مردم و مسافران است که فروشگاه‌ها افزایش فروش پیدا می‌کنند. در همین راستا، فواید باشگاه مشتریان برای مراکز خرید و پاساژها می‌تواند به بهبود کسب و کار فروشگاه‌ها کمک کند و از امکانات بسیار پرطرفدار و جدید محسوب می‌شود.

تغییرات ذائقه مردم در مراکز خرید

پیش از این مراکز خرید عمدتاً مجموعه‌ای از فروشگاه‌های همکار بودند که همگی یک محصول را ارائه می‌کردند. به عنوان مثال تمام مغازه‌های مرکز خرید پارچه فروش بودند. البته هنوز هم بسیاری مراکز خرید به این صورت هستند. اگر دنبال مراکز خرید لوازم خانگی یا لوازم کامپیوتری هستید، باید مستقیماً به پاساژهای مخصوص آن بروید. با تغییر ذائقه مشتریان و تبدیل پاساژ گردی به نوعی تفریح، این صنف‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفتند. مثلاً ممکن است در یک مرکز خرید فروشگاه کیف، کفش، پوشاک، زیورآلات، لباس‌های مجلسی، لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی وجود داشته باشد. این موضوع خودش یکی از تکنیک‌های افزایش فروش محسوب می‌شود. زیرا تمام آنچه مشتری نیاز دارد را در یک نقطه متمرکز می‌کنید. کاربرد باشگاه مشتریان در مراکز خرید نیز دقیقاً همین است.

انتظارات مشتریان از مراکز خرید

مشتریان در مراجعه به پاساژ‌ها، انتظار داشتن حق انتخاب برای خرید یک محصول و برطرف کردن تمام نیازها را دارند. اکثر پاساژ‌های امروزی این دو نیاز را برطرف می‌کنند. بنابراین نکته رقابتی در ایجاد حس رضایت و خوشحالی در مشتریان است. چگونه می‌توان در میان مشتریان و مرکز خرید حس صمیمیت ایجاد کرد؟ شاید تصور کنید راه‌اندازی کافه‌ها، رستوران‌ها، هایپر مارکت‌ها یا مراکز تفریحی و شهربازی‌ها این نیاز را مرتفع سازد. اما این موضوع نیز باعث پیشی گرفتن شما از رقبا نمی‌شود. چرا که اکثر پاساژها این کار را نیز انجام می‌دهند.

تکنیک یک تیر و دونشان در مراکز خرید

سال‌های پیش از ورود هوش مصنوعی به زندگی را به یاد آورید. خودروهای بزرگی در درون سالن پایینی فروشگاه‌ها یا جای درب ورودی آن برای جذب خریداران به شرکت در قرعه کشی قرار داده می‌شد. هدایای نقدی یا بن‌های خرید را برای افراد شرکت کننده ارائه می‌کردند. اما اکنون این کار دیگر چندان جذاب نیست. این خوب است که تمام فروشگاه‌های پاساژ در کنار یکدیگر برای جذب مشتریان جدید تلاش کنند. البته تمام روش‌های تبلیغاتی به علت وجود فروشگاه‌های مختلف قابل اجرا نیستند. و ممکن است یک فروشگاه نتیجه بهتری کسب کرده اما دیگری بی نصیب بماند. اما در باشگاه مشتریان برای مراکز خرید، تمام فروشگاه‌ها به صورت یکجا اما با سیاست‌های شخصی‌سازی شده پیش می‌روند. مغازه‌های مختلف می‌توانند بر اساس نیاز مشتریان خود تمام بخش‌های باشگاه مشتریان را آماده کنند. در سمت دیگر به صورت همزمان باشگاه مشتریانی متشکل از تمام باشگاه‌های مشتریان آن مرکز خرید، ایجاد شده است.

گیمیفیکیشن در مراکز خرید

باشگاه مشتریان مراکز خرید باید هیجان انگیز و پرجایزه باشد. سیستم‌های قرعه کشی دیگر اثرگذار نیستند. شما باید از شیوه‌های دائمی و اثرگذار استفاده کنید. افراد زمان و حوصله انتظار تا زمان برگزاری قرعه کشی‌های مختلف را ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که جایزه خریدشان فوراً برای آن‌ها حاضر شود. یکی از این تکنیک‌ها ایجاد حس هیجان برنده شدن در هر خرید به صورت جداگانه است. حتی می‌توانید جایزه‌های خرید نیز بدون انجام قرعه کشی نیز ارائه کنید. معمولاً هدف از گیمیفیکیشن ترغیب مشتریان به بازگشت و انجام عمل خاصی است. مثلاً می‌توانید در باشگاه مشتریان برای آن‌‌ها پیغام تخفیف‌های ساعتی قرار دهید. البته هدف اصلی انجام بازی‌هایی است که شما برای مشتریان طراحی می‌کنید. در غیر این صورت ارائه تخفیفات بی‌رویه فقط زیان آور و بدون جذب مشتریان به مرکز خرید است.

تبلیغات دهان به دهان در مراکز خرید

هدف نهایی از ایجاد باشگاه مشتریان در مراکز خرید تشویق مشتریان به مراجعه مجدد و خرید بیشتر یا استفاده از خدمات ویژه است. در تمام این موارد به طور نامحسوس شما مشتریان جدیدی نیز جذب می‌کنید. مشتریان قدیمی با تکنیک‌هایی باشگاه مشتریان ، تمایل بیشتری به معرفی مرکز شما به دوستان و آشنایان خود پیدا می‌کنند. قرار دادن بازی‌های خاص در باشگاه مشتریان می‌تواند به این حس برنده شدن و انتشار احساسات درونی به آن‌ها کمک کند.

دسته‌بندی مشتریان در مراکز خرید

یک دست بودن تمام فروشگاه‌های یک مرکز خرید اگر تخصصی نباشد، فایده زیادی ندارد. بلکه باید فروشگاه‌ها با محصولات متنوعی داشته باشید، ولی مشتریان آن‌ها یکسان باشند. منظور از یک دستی سطح فرهنگ و توان مالی مشتریان است. بدون شک اگر یک فروشگاه لاکچری با محصولات گران قیمت در باشگاه مشتریان مرکز خریدی با فروشگاه‌های معمولی قرار بگیرد، نتیجه خوبی دریافت نخواهد کرد. معمولاً از فواید باشگاه‌های مشتریان امکان تبلیغات برای فروشگاه‌های همکار و خریدهای تکمیلی است. باشگاه‌های هواداری مراکز خرید آمار دقیقی از فاکتورهای فواصل خرید، شیوه‌های پرداخت هزینه یا علایق مشتریان به شما ارائه می‌کند. تمام این موارد باید در برنامه‌ریزی و اتخاذ تکنیک‌های بعدی به کار گرفته شوند.

همه چیز درباره باشگاه مشتریان برای مرکز خرید

مشتریان جدید به دنبال خرید فوری آسان و لذت بخش هستند. دیگر مانند گذشته نمی‌توان تنها بر کیفیت یا یک محصول خاص تاکید کرد. بلکه باید تمام ملزومات مورد نیاز هم راستا را در یک مرکز خرید به آن‌ها ارائه کنید. البته از تکنیک‌های موثر در افزایش جذب مشتریان و فروش، ایجاد باشگاه مشتریان برای تمام مغازه‌ها به صورت یکجا است. سپس با اجرای گیمیفیکیشن یا دیگر شیوه‌های سپس می‌توانید آن‌ها را به بازگشت به پاساژ تشویق کنید.فواید باشگاه مشتریان برای مراکز خرید، در جذب مشتریان جدید بسیار موثر و حرفه‌ای محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شیوه‌های همکاری با کارشناسان ما در باشگاه مشتریان سامان تماس بگیرید.

سوالات متداول:

انتظار مشتریان در مراجعه به مراکز خرید چیست؟

آن‌ها در جستجوی خرید آسان به همراه حق انتخاب هستند.

دسته‌بندی مشتریان در مراکز خرید چگونه است؟

بهتر است که فروشگاه‌هایی با مشتریان یکسان از نظر توان مالی و فرهنگی کنار یکدیگر قرار داشته باشند.

تبلیغات دهان به دهان در مراکز خرید چیست؟

با تکنیک‌های باشگاه مشتریان رضایت و هیجان خریداران را افزایش دهید تا شما را به دیگران نیز معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا