تأثیر باشگاه مشتریان بر رضایت و وفاداری مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان یکی از بهترین ابزارها برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان محسوب می‌شود. تقریباً تمام کسب و کارهای موفق پس از اتمام خرید از شما شماره تماس یا ایمیلتان را درخواست می‌کنند. این کار برای افزودن شما به لیست اعضای باشگاه مشتریان انجام می‌شود. اگر دقت کرده باشید پس از آن در مناسبت‌های مختلف امکانات ویژه‌ای مثل تخفیفات به شما ارائه می‌شود. این کار تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در ماندگاری نام برند در ذهن شما و تاثیر بر ناخودآگاهتان دارد.

باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان یک امکان مجازی است که مشتریان وفادار و فروشگاه را به یکدیگر متصل می‌کند. البته راه‌های ارتباطی بسیار زیادی میان این دو دسته وجود دارد. در اینجا نیز منظور یک ارتباط سطحی و پرسش و پاسخ ساده نیست. بلکه شما با بررسی دقیق تمام موارد مورد، مزایایی را به مشتریان ارائه می‌کنید که دقیقاً مورد نیاز آن‌ها است. این کار باعث افزایش رضایت و هیجان در آن‌ها می‌شود. در نهایت نیز با ماندگاری در حافظه بلند مدت، آن‌ها به مشتری بلند مدتتان تبدیل می‌شوند. بیشتر کاربرد باشگاه مشتریان سامان در نگهداری مشتریان فعلی است. یعنی آن‌ها را تشویق به خریدهای دوم سوم و … می‌کنید. اما در اصل به صورت همزمان و بدون پرداخت هزینه جداگانه مشتریان جدید نیز جذب می‌نمایید.

باشگاه مشتریان در کسب و کارهای کوچک و بزرگ

هرچند که تاثیر باشگاه مشتریان بر رضایت مشتریان بسیار بالا و غیر قابل انکار است. اما آیا تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند از آن استفاده کنند؟ جالب است که بدانید در علم کسب و کارها کوچکی یا بزرگی برند اهمیت چندانی ندارد. بلکه میزان نیاز و وفاداری مشتریان آن‌ها است که میزان موفقیتشان را تعیین می‌کند. به طور معمول برخی از کسب و کارها نیاز دائمی افراد محسوب نمی‌شوند. بنابراین استفاده از باشگاه مشتریان در آن‌ها باید با خلاقیت بسیار زیادتری همراه باشد. اما برعکس این موضوع در کسب و کارهای پر مخاطب اتفاق می‌افتد. مانند فروشگاه‌های لباس، لوازم آرایشی یا لوازم یدکی خودرو که همیشه مورد نیاز افراد هستند. از طرفی استمرار و استفاده صحیح از این ابزار نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل اثربخشی آن است. بنابراین اینکه برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید و باعث افزایش وفاداری نشده و هزینه بی‌فایده محسوب می‌گردد.

باشگاه مشتریان در کسب و کارهای کوچک و بزرگ

تاثیر باشگاه مشتریان در رضایت مشتریان

همه کسب‌و کارها مایل هستند تا تعداد زیادی از مشتریان وفادار در کسب و کار آن‌ها وجود داشته باشد. اما منظور از مشتری وفادار، مشتری دائمی نیست. اینکه تعدادی مشتری دائماً از شما خرید کنند، تاثیر زیادی بر توسعه برند شما ندارد. اما در حالت برعکس اگر بتوانید با ابزارهای باشگاه مشتریان رضایت مشتریان را افزایش دهید، به شما وفاداری می‌شوند. نتیجه وفاداری نیز معرفی برند شما به دیگران است. برای افراد وفادار تخفیفات ارائه شده از سوی رقبا جذابیتی ندارد. آن‌ها منتظر شما هستند تا با پیشنهادات جذاب، ایشان را قانع به معرفیتان به دیگران کنید. هر دو دسته این افراد به شیوه خود در افزایش فروش شما اثرگذار هستند.

مفهوم رضایت مشتری

در گذشته مشتریان تنها به داشتن محصولات با کیفیت با قیمت مناسب راضی بودند. اما امروزه مفهوم رضایت معنای جدیدی به خود گرفته است. شما باید بتوانید با عملکرد و ارائه خدمات متفاوتی نظر و وفاداری مشتریان را به سوی برند خودتان جلب کنید. در حقیقت میزان رضایت مشتری نشان دهنده کیفیت و ارزشمندی بند شما نزد آن‌ها است. اگر مشتریان از محصول یا خدمات شما احساس خوبی پیدا کنند بدون شک شماره به دیگران نیز معرفی می‌کنند. این موضوع در باشگاه مشتریان به طور موثری در کاهش هزینه‌های تبلیغات و استخدام افراد متخصص برای برنامه‌ریزی اثرگذار است. باشگاه مشتریان همچنین برای اندازه‌گیری میزان رضایت مشتریان نیز کاربرد دارد. یعنی عملاً شما تمام کارهای لازم را در یک بستر انجام می‌دهید.

شیوه‌های افزایش رضایتمندی مشتری

اصلی‌‌ترین عامل در افزایش وفاداری مشتریان، رضایت آن‌ها است. یعنی اگر می‌خواهید مشتریان وفاداری داشته باشید باید با آنها بگویید که چقدر برای شما ارزش دارند. روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد که عبارت‌اند از:

. شناخت نیازهای مشتری

در همه کسب و کارها رقابت میان برندهای برتر بسیار بالا است. شما نیز اگر می‌خواهید در بازار جایی برای خود داشته باشید، باید از طریق باشگاه مشتریان نظرسنجی‌های لازم را انجام دهید.

 . بهبود تجارب مشتریان

مشتریان علاقمند به خرید از کسانی هستند که باعث ایجاد تجارب خوب در آن‌ها می‌شوند.

 . مشتری مداری

مشتری باید بیش از هر چیز در اولویت لیست کارهای برندها قرار بگیرد. با نرم‌افزار CRM می‌توانید تمام اقدامات مانند پیشنهادات ویژه، تخفیفات و … ارائه نمایید.

وفاداری میان مشتریان راضی

مشتریان ناراضی از خدمات یا محصولات شما به سراغ رقبا می‌روند. اما مشتریان راضی نه تنها مجدداً به سوشان باز می‌گردند. بلکه برندتان را به دیگران نیز معرفی می‌کنند. بنابراین بهتر است ارزش‌های خود را با مشتریان در میان بگذارید. تنها از این طریق است که متوجه منحصر به فرد بودن شما خواهند شد. از مشتریان خود قدردانی کنید. تمام این تفاوت‌ها باعث می‌شود که نتیجه نهایی متفاوتی داشته باشید.

همه چیز درباره ایجاد وفاداری در باشگاه مشتریان

همه چیز درباره ایجاد وفاداری در باشگاه مشتریان سامان

مدیران کسب و کارهای موفق دلیل پیروزی خود را ایجاد حس رضایت و وفاداری در مشتریان خود می‌دانند. برای این کار می‌توانید از باشگاه مشتریان استفاده کنید که ابزاری ساده و کاربردی است. مجموعه باشگاه مشتریان سامان با ارائه خدمات کامل اجرای استراتژی‌های ویژه شما را در راه‌اندازی باشگاه مشتریان همراهی می‌کند. بر کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در باشگاه مشتریان سامان تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا داشتن باشگاه مشتریان به تنهایی باعث‌ موفقیت می‌شود؟

استمرار و استفاده صحیح از این ابزار نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل اثربخشی آن است.

مفهوم رضایت مشتری چیست؟

مشاغل باید بتوانند با عملکرد و ارائه خدمات متفاوتی نظر و وفاداری مشتریان را به سوی برند خودتان جلب کنند.

مهمترین تفاوت مشتریان دائمی و وفادار چیست؟

هر دو آنها مرتباً از شما خرید می‌کنند ولی مشتریان وفادار در امر معرفی تام دیگران نیز فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا