ایده های خلاقانه استفاده از باشگاه مشتریان در آژانس مسافرتی

بازار امروز گردشگری مملو از فرصت‌هایی برای ایجاد وفاداری و روابط دو طرفه‌ی مشتریان با آژانس‌های مسافرتی است. اما این وفاداری در صورتی شکل می‌گیرد که به علاقه‌ی اصلی مشتریان یعنی حس خاص بودن سفرهایشان و دریافت خدمات انحصاری، بها داده شود؛ بنابراین، لازم است روش‌های خلاقانه ای چاشنی باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی شود که این تغییرات باعث افزایش گردشگران بسیار و برندسازی شود. 

الگو گرفتن از باشگاه های مشتریان موفق

الگو گرفتن از شرکت های موفق

لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید؛ شما با نگاهی به سایت‌ها و شرکت‌های موفق در این حوزه زمانی را صرف آزمون و خطا نکرده و هزینه‌ای هم پرداخت نمی‌کنید و می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به موفقیت برسید. به جای برنامه ریزی صفر تا صد باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی، شما می‌توانید تغییراتی خلاقانه در باشگاه خود ایجاد کنید که باعث به روز رسانی شود و این تغییرات باید بر اساس بازار هدف شما و استراتژی کسب و کار شما باشد.

هدایا و امتیازات ویژه‌ی اعضای خاص

طبق آمارها تقریبا فقط 50 درصد از مشتریان به جمع آوری امتیازات اهمیت می دهند و شما باید برای بقیه‌ی مشتریان خود سیستم‌های پاداش دیگری در نظر بگیرید که برای آن ها وسوسه انگیز باشد. به چند نمونه از این ایده‌های خلاقانه در استفاده از باشگاه‌های مشتریان در آژانس مسافرتی می توان اشاره کرده:

  •   دسترسی به سالن های VIP
  •   اولویت های فهرست انتظار
  •   انتخاب رایگان محل صندلی
  •   استقبال های فرودگاهی
  •   استفاده از Wifi رایگان
  •   خوراکی و نوشیدنی های رایگان
  •   ارائه ی محتوای انحصاری برای راهنمایی در سفرها

هدایای باشگاه مشتریان

برنامه هایی برای پاداش سفر

یکی از راه‌های ‌جلب وفاداری مشتریان، برنامه‌های پاداش سفر است. پاداش سفر،اصطلاحی رایج در بسیاری از شرکت‌های مطرح گردشگری دنیاست و هدف آن ایجاد انگیزه برای مشتریان و تکرار خدمات است که در برنامه‌های باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی گنجانده می‌شود. برنامه‌های پاداش سفر معمولا به این شکل هستند که اعضای باشگاه می توانند با هزینه‌ی مناسب تر و بر اساس تعداد امتیازهایی که جمع آوری کرده‌اند سفر کنند. دسترسی به سالن‌های VIP، نوشیدنی‌های رایگان و افزایش سقف حمل بار نیز از مزایای رایج این برنامه‌های پاداش هستند.

طراحی برنامه های ترکیبی با همکاری شرکت ها

ستوان فقرات برنامه‌های باشگاه مشتریان به اهدای بسته‌ها و جوایز متکی است. با ایجاد همکاری با هتل‌ها، شرکت‌های کارت اعتباری و ارائه‌ی یک بسته خدماتی که ترکیبی از خدمات سفر، هتل و تاکسیرانی باشد می توان یک مشارکت کلیدی و موفق را رقم زد.

پرسش نامه‌ های اولیه در باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی

یکی از کارهایی که شما برای جذب مشتریان وفادار به آژانس می توانید انجام دهید، این است که فرم‌های طولانی ثبت نام خود را بسیار کوتاه تر و تا حد امکان ساده تر کنید؛ چون خیلی از مسافران به دلیل نداشتن تایم کافی تمایلی به تکمیل پرسشنامه ندارند و این موضوع باعث می شود شما بسیاری از اطلاعات کاربران خود را از دست بدهید و از این طریق نمی توانید برنامه ها و استراتژی های وفاداری برای مشتریان خود ترسیم کنید.

پرسش نامه برای باشگاه مشتریان

ارائه ی خدمات پس از فروش

وفاداری مشتریان به شما در گرو وفاداری شما به آن‌ها و پی گیری‌هایتان است. به یاد داشته باشید که خدمات شما با فروش بلیط، محصولات و پکیج‌ها به اتمام نمی رسند. بلکه برای ارائه‌ی هرچه بهتر خدمات باید رضایت مشتریان را در همه‌ی مراحل جویا باشید. حتی در زمان استرداد خدمات هم باید این کار به بهترین نحو ممکن انجام شود. داشتن سیستم‌های انتقاد و پیشنهاد قابل دسترس، یکی از راه‌هایی است که به ایده پردازی و رشد باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی کمک زیادی می‌کند.

خدمات پس از فروش در باشگاه مشتریان

چشم اندازی برای باشگاه مشتریان آژانس های مسافرتی

مدت زمان زیادی است که شرکت‌ها از استراتژی باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند. تخفیف بیشتر برای استفاده‌ی مکرر از پروازها و وسایل نقلیه، ابتدایی ترین روش برای تشویق مشتریان بوده است. این روش در روزهای اول باعث دگرگونی زیادی در بازارهای حمل و نقل و گردشگری شد اما امروزه به نقطه ی عطفی رسیده است و نیاز به پیاده‌سازی روش‌های خلاقانه‌تری در باشگاه مشتریان وجود دارد.  برای راه اندازی باشگاه مشتریان برای آژانس مسافرتی می‌توانید با باشگاه مشتریان سامان در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

راحت ترین راه گرفتن ایده های خلاقانه برای باشگاه مشتریان آژانس های هواپیمایی چیست؟

با نیم نگاهی به شرکت‌های موفق، آژانس های هواپیمایی و ایرلاین های بزرگ دنیا و سیستم باشگاه مشتریان آنها می توان از ایده‌های خلاقانه و کارامد الگو گرفت.

ستون فقرات و کلیدی ترین برنامه‌ی خلاقانه ای که می توان برای باشگاه مشتریان داشت کدام است؟

ستوان فقرات برنامه‌های باشگاه مشتریان به اهدای بسته‌ها و جوایز متکی است.  

پرسشنامه‌ها چگونه می‌توانند در جذب افراد به باشگاه مشتریان نقش داشته باشند؟

کوتاه کردن پرسشنامه ها تا حد امکان و عدم وقت گیر بودن آن باعث می‌شود افراد بتوانند به راحتی به باشگاه مشتریان اضافه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا